Bedrijven beter vindbaar op internet dankzij samenwerking NDC mediagroep en Google

NDC - mediagroep heeft eind oktober een overeenkomst gesloten met Google. Vanaf nu treedt NDC op als Google AdWords Premier SMB Partner. Dit komt er simpel gezegd op neer dat NDC nu zeer effectieve online campagnes kan creëren voor het midden- en kleinbedrijf.

De mediaconsumptie verandert. Met oog op deze verandering heeft NDC mediagroep eind oktober een overeenkomst gesloten met Google. Het bedrijf is daarmee de eerste regionale uitgever in Nederland die dankzij dit partnership het gebruik van Google AdWords kan aanbieden.

Talloze voordelen voor adverteerder

Wolter van der Weide heeft zich bij NDC intensief beziggehouden met deze ontwikkeling. Volgens hem heeft het feit dat NDC nu premier partner is van Google talloze voordelen voor adverteerders. Met als voornaamste pluspunt: een betere online vindbaarheid binnen een regio die voor het betreffende bedrijf belangrijk is. ,,De online pakketten zijn opgebouwd uit drie elementen: Google AdWords, een bedrijvenpagina en een display’’, legt hij uit. ,,Met Google AdWords adverteer je in de Google-zoekmachine. Zoeken mensen uit de regio waar een bedrijf zich op richt naar een product of dienst die dat bedrijf aanbiedt, dan verschijnt de naam van deze onderneming boven of naast de zoekresultaten.’’

Eigen bedrijvenpagina op lokale nieuwssite

Bedrijven kunnen daarnaast een bedrijvenpagina krijgen op de site van het lokale huis-aan-huisblad. Op deze pagina is ruimte voor bedrijfsinformatie en eventuele aanbiedingen. ,,Aanbiedingen op het internet zijn helemaal hot’’, weet Van der Weide. ,,Daar worden heel veel mensen door verleid. Daarnaast zijn bedrijven met een pagina op de website van een huis-aan-huisblad beter vindbaar.’’ Tot slot kunnen advertenties van bedrijven via de NDC-online pakketten op de nieuwssites van NDC mediagroep worden geplaatst, zoals die van de Leeuwarder Courant en het Dagblad van het Noorden. Er is daarbij keus uit diverse advertentievormen en –formaten.

Beter vindbaar op internet

NDC heeft een scala aan pakketten waarin deze diensten in verwerkt zijn. In feite kan elke ondernemer een pakket kiezen dat precies overeen komt met zijn wensen. En minstens zo belangrijk: alles wordt in orde gebracht door de afdeling verkoop van NDC. De ondernemer heeft er dus amper omkijken naar, maar het levert wel een betere vindbaarheid op. Volgens verkoopleider Gerrit Bosma van NDC mediagroep spreekt deze nieuwe manier van campagnevoeren de ondernemers erg aan. ,,We zijn nog maar kort bezig met het verkopen van deze pakketten, maar het gaat nu al boven verwachting. Ondernemers vinden het erg interessant dat we dit aanbieden in samenwerking met Google.’’