Ambassadeurs zetten zich in voor Noordoost Fryslân

SURHUISTERVEEN - Tijdens een bijeenkomst van de dwaande-ambassadeurs in Rabobank de Lauwers in Surhuisterveen is maandag besproken hoe de ambassadeurs zich in gaan zetten voor Noordoost Fryslân. De ambassadeurs zijn enthousiast over de Dwaandecampagne, hebben opbouwende kritiek meegegeven en geven aan dat de basis die er nu ligt veel kansen biedt. De ambassadeurs willen zelf graag een steentje bijdragen aan de campagne.

De ambassadeurs vormen het visitekaartje van de regio. Ze zijn geworteld in Noordoost Fryslân en hebben een gerenommeerde naam opgebouwd. Bovendien beschikken ze over een groot netwerk. De bedrijven kunnen hiermee helpen bij het bouwen aan een sterk merk Noordoost Fryslân. Hier kan elk bedrijf een eigen invulling aan geven. Zo zal het ene bedrijf in bedrijfspresentaties over de regio en dwaande vertellen, weer een ander plakt stickers op de vrachtauto's of plaatst een bord bij het kantoor, een derde voegt het Dwaande-logo op het briefpapier en folders toe en een vierde organiseert een dwaandedag of brengt een dwaandeproduct op de markt. Dertien toonaangevende bedrijven waren al ambassadeur. Deze week zijn ook het internet- en marketingbedrijf Sterc uit Surhuisterveen en Avek Slaapsystemen uit Surhuisterveen ambassadeur van Noordoost Fryslân geworden. De regiomarketingcampagne ging in februari 2010 van start en er is in korte tijd een belangrijke basis gelegd. Er is een ambassadeursnetwerk, er zijn twee netwerken met toeristische ondernemers actief om de regio op toeristisch gebied verder te versterken, er is een nieuwe portal voor wonen, werken en recreëren gerealiseerd en er wordt campagne gevoerd om de bekendheid van de regio te vergroten. Een goede basis ligt er, maar er zijn ook nog voldoende aandachtspunten. Zo moet er de komende tijd geïnvesteerd worden in het vergroten van de naamsbekendheid van dwaande onder inwoners en ondernemers uit Noordoost fryslân. Daarnaast zal er meer worden samengewerkt met diverse organisaties en ondernemers uit de regio. In november start de lokale campagne, waarbij wordt samengewerkt met de lokale omroepen in Noordoost Fryslân. “We zijn nu bijna twee jaar bezig met de regiomarketingcampagne en het wordt steeds concreter, maar we moeten de komende jaren volop blijven investeren. Want regiomarketing is een marathon en geen sprint”, aldus bestuurlijk trekker regiomarketing wethouder Jelle Boerema. Kijk voor meer informatie over de campagne op www.dwaande.nl