Ruim helft ondernemers in Noordoost Fryslân bekend met Dwaande

Noordoost Fryslân - Iets meer dan twee jaar na de start van de campagne, is ruim 52% van de ondernemers bekend met de regiomarketingcampagne Dwaande. Dit is gebleken uit een recent onderzoek naar de bekendheid en het imago van de regiomarketingcampagne.

Om inzicht te krijgen in de naamsbekendheid en het imago van de regiomarketingcampagne Dwaande werd dit jaar een grootschalig, kwantitatief onderzoek uitgevoerd onder ondernemers in Noordoost Fryslân. Zo'n 2800 ondernemers uit verschillende sectoren ontvingen voor de zomer een vragenlijst. De respons was met 17,4% ruim voldoende voor een representatief onderzoek.

Te weinig kennis

Onder alle ondernemers die Dwaande kennen heeft 40,4% een positieve houding te tegenover de campagne en 13,6% van de respondenten heeft een negatieve houding. Bovendien is 32% van de ondernemers bereid de campagne uit te dragen en zou 44% misschien de campagne uit willen dragen. De ondernemers die geen duidelijk standpunt hebben over de campagne geven aan te weinig kennis te hebben van de doelen en werkzaamheden van Dwaande. Hoewel de naamsbekendheid in een relatief korte periode, redelijk hoog is, is de inhoud voor veel ondernemers dus (nog) niet duidelijk.

Aansluiten bij Dwaande

Ondernemers kunnen op verschillende manieren aansluiten bij Dwaande en gebruikmaken van het project. Dwaande kan als communicatieplatform fungeren voor nieuwe projecten of initiatieven die een bijdrage leveren aan de leefbaarheid van Noordoost Fryslân. Bedrijven en instellingen kunnen hun initiatieven of projecten melden bij Dwaande. De nieuwsbrieven, de evenementenkalender, de website en het ondernemersblad voor Noordoost Fryslân worden dan ingezet om hier publiciteit aan te geven. Via Dwaande kunnen verbindingen gelegd worden met ondernemersnetwerken en provinciale marketingorganisaties. Vooral de toeristische informatie vanuit de regio, wordt via Dwaande gebundeld aangeleverd bij de provinciale marketingorganisatie. Als ambassadeur kunnen bedrijven meedenken over de invulling van de campagne.

Promotiemateriaal

Door de campagne uit te dragen kunnen inwoners en bedrijven bijdragen aan het versterken van het imago van Noordoost Fryslân. Promotiematerialen zoals vlaggen, borden, banieren en logo's kunnen vrijblijvend door bedrijven, instellingen en organisatoren van evenementen worden gebruikt.