Brand in verpleeghuis Dokkum

Dokkum - In verpleeghuis De Waadwente in Dokkum is gisterochtend brand uitgebroken in de kamer van één van de bewoners.

Dankzij alert en adequaat handelen van de aanwezige medewerkers was de brand op de afdeling Grundel/Schouw snel geblust. De bewoner was het op het moment van de brand niet aanwezig. Eén van de medewerkers ademde rook in, maar na controle in het ziekenhuis bleek er geen sprake van letsel. Brandlucht Rond negen uur werd het aanwezige personeel via de piepers gealarmeerd van de brand in De Waadwente. Inmiddels werd er ook een brandlucht geroken en was er sprake van rookontwikkeling in de gang. Met de aanwezige blusmiddelen kon de brand door de medewerkers geblust worden. Bij nacontrole door de brandweer bleek dit voldoende te zijn. Complimenten Paul Rensema, Directeur Ouderenzorg van Pasana complimenteerde zijn medewerkers. ,,Je hoopt het natuurlijk nooit mee te maken, maar als er dan sprake is van brand dan is het goed om te zien dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen. Ik ben er trots op dat de mensen dankzij adequaat en snel handelen een grotere brand hebben weten te voorkomen.'' Schade De kamer van de bewoner moet opgeknapt worden. ,,Er is schade aan de inrichting en er is sprake van enige waterschade. De bewoner zal voorlopig in een andere kamer ondergebracht worden, zodat wij de kamer kunnen opknappen.'' Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. ,,Een eerste inspectie leert dat er geen sprake was van elektrische apparaten waar de brand in is ontstaan, maar de precieze oorzaak moeten we nog onderzoeken.''