NHL studenten brengen ingezameld geld zelf naar Zuid-Amerika

Drachten - Zes studenten van de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL) vliegen zaterdag naar Zuid-Amerika, om een stichting daar ruim 2000 euro te brengen, geld dat de studenten zelf hebben ingezameld. 

De teller van het geldbedrag dat de zes vierdejaars communicatiestudenten doneren aan de stichting Inti Sisa staat inmiddels boven de €2000,-. De stichting is gevestigd in Guamote, Ecuador. Lara Hoekstra (Drachten), Donna Miedema (Dokkum), Esther Nuvelstijn (Leeuwarden), Tineke Witteveen (Sneek), Justine van den Hoed (Leeuwarden) en Mara Stam (Steenwijk) vliegen zaterdag samen met Sabine Woudman (Dokkum) en docent Ute Vrijburg (Veenhoop) naar Zuid-Amerika. Daar bezoeken zij Quito, Guamote, Baños en de jungle. Cakes, brownies en lootjes De studenten hebben er enorm veel zin in en hebben afgelopen weken hard gewerkt om het geld binnen te slepen. Een avondje cakes en brownies bakken om die te verkopen op school bracht bijna €250,- op. De rest van het geld komt van donaties en het verkopen van lootjes. Ook zijn er veel spullen gedoneerd. Lootjes waarmee mensen leuke prijzen uit Ecuador kunnen winnen. De prijzen worden verloot op acht prachtige plekken in het land. Stichting Inti Sisa De stichting Inti Sisa is een vormingscentrum in het plaatsje Guamote. Hier wordt bijles Engels gegeven en er is ook een naaiatelier. Het doel van de stichting is in de veranderende situatie van Ecuador kansen te geven aan de lokale bevolking naast de bestaande scholen. Schoolspullen Met het geld kunnen schoolspullen gekocht worden en benodigdheden voor de producten die in het naaiatelier worden gemaakt. De stichting is meer dan het vormingscentrum, er is een gastenhuis waar men kan verblijven. Er worden tours aangeboden die men niet zomaar kan doen wanneer je naar Ecuador gaat. De banden die de stichting heeft met de lokale bevolking brengt toeristen naar prachtige plekken. Marketingplan met handleiding Niet alleen met het geld gaan de studenten de stichting helpen. De producten die worden gemaakt moeten verkocht worden en de communicatie van het vormingscentrum en het gastenhuis moet eenduidig zijn. Met een onderzoek onder de medewerkers wordt er een marketingcommunicatieplan geschreven. Daarnaast wordt een handleiding meegegeven, zodat niet eenmalig het plan kan worden doorgevoerd. Zo is de stichting op lange termijn geholpen. De groep studenten heeft ook een Facebookpagina