Leerlingen !mpulse Kollum, OSG Piter Jelles, aan de slag als echte songwriters

KOLLUM - Op vrijdag 17 januari vanaf 15.00 uur presenteren leerlingen van !mpulse Kollum, school van OSG Piter Jelles, de resultaten van een bijzondere projectweek (Settingweek) over Talen en Muziek.

Van 10 januari t/m 17 januari werkten de leerlingen van leerjaar 1 & 2 gezamenlijk aan een creatieve, uitdagende opdracht: ze gingen als songwriters aan de slag! De leerlingen schreven zelf een Engelse songtekst op een bestaand nummer. Als klap op de vuurpijl maakten ze daar een videoclip bij.

Hester Hoogterp (docent Nederlands): "Onze leerlingen uit leerjaar 1 en 2 werken samen aan een uitdagende, creatieve en overkoepelende opdracht vanuit de vakgebieden. Hoe snel zij leren samenwerken, plannen, organiseren en reflecteren, verbaast me iedere keer opnieuw!"

Tijdens het onderdeel ‘setting’ op !mpulse Kollum krijgen leerlingen de ruimte om te leren vanuit hun eigen passie en interesse. Vier maal per schooljaar staat er een Settingweek op het programma. De leerlingen werken tijdens deze weken in groepjes, onder begeleiding van teamleden, aan een onderwerp rond verschillende leergebieden. De leergebieden ‘Talen’ en ‘Muziek’ staan tijdens deze tweede Settingweek van het schooljaar centraal. Leerlingen werken aan een zelfgeschreven (Engels) lied op de muziek van een al bestaand lied en maken hier een originele en aansluitende videoclip bij. Op vrijdag 17 januari was er een gezamenlijke afsluiting van de Settingweek, waarbij de liedjes en videoclips worden gepresenteerd in Campus Kollum. Leerlingen presenteren hier vol trots de resultaten van de bijzondere week veel belangstelling van hun ouders/verzorgers, opa’s, oma’s, broertjes, zusjes én natuurlijk aan elkaar en aan het team van medewerkers van de school.