Visit Wadden lanceert campagne Smaak van de Wadden met voorproefje op treinstations

Visit Wadden trakteerde reizigers en bezoekers vrijdagochtend op de stations van Groningen en Leeuwarden op een Waddenhapje met recept en verwijzing naar de makers. Het doel van de campagne: de smaak van het Waddengebied onder de aandacht brengen.

Vissers, boeren, toeristische ondernemers, boerderijwinkels en versmarkten van de eilanden worden vertegenwoordigd bij de campagne ‘Smaak van de Wadden’. Op deze manier wil organisator Visit Wadden bezoekers en inwoners van het Waddengebied kennis laten maken met verse en lokale producten, van land en zee.

Verrassende smaken

Volgens de organisator zit het Waddengebied vol verrassende smaken. De zilte gronden van de het Waddengebied en de zeebodem brengen een diversiteit aan gezond en vers voedsel voort, zoals vis, schaaldieren, zeekraal, aardappelen, groenten en vlees. Het eten en het gebruiken van lokale producten staat aan de basis van een gezonde levenswijze. Daarnaast zorgt het gebruik en kopen van lokale producten voor positieve economische effecten voor de regio.

De campagne beslaat het hele Waddengebied, van het kustgebied van Noord-Holland tot en met Groningen. Visit Wadden is een samenwerking tussen de marketing organisaties Noord-Holland boven Amsterdam, Merk Fryslân en Marketing Groningen. Het project, dat in juli 2018 van start ging, kent een looptijd van 6 jaar.

Waddendossier

Als onderdeel van de campagne start NDC Mediagroep met een eigen Waddendossier, waarin dagelijks artikelen gerelateerd aan de Wadden verschijnen. Culinaire routes en arrangementen ondersteunen ondernemers in het Waddengebied om hun verhaal te doen richting toeristen en bezoekers. ‘Waddentafels’, die met regelmaat georganiseerd gaan worden, verbinden chefs, producenten, inwoners en toeristen op telkens een andere locatie.

Via commercials, te zien op NPO Start en te horen bij NPO Radio 5, worden de verhalen van de eilanders verteld. Daarnaast zijn er samenwerkingen met 24Kitchen en National Geographic Channel.