Brassband Blaast de Bazuin lanceert nieuwe huisstijl

SURHUISTERVEEN

Fris en vernieuwend. De nieuwe huisstijl van brassband Blaast de Bazuin oogt vers en strak, en dat is wat bij het Feanster korps past. Martin Dijkstra (30) ontwierp het nieuwe logo voor Blaast de Bazuin. Daarmee gaat de brassband optimistisch de toekomst tegemoet.

,,Vernieuwing past bij ons als band. Met een actieve en dynamische band kijken we de toekomst zonnig tegemoet’’, vertelt voorzitter Robbert Oegema. ,,Daar past een nieuwe huisstijl goed bij. De ‘oude’ stijl ging alweer een tijdje mee en was aan een opfrisbeurt toe.’’ Martin Dijkstra ontwierp het logo. Hij tekende ook voor de eerdere editie. Te zien is een ‘ouderwetse’ bazuin, maar dan in een modern jasje. ,,Dat past bij ons’’, vindt Oegema. ,,We zijn al meer dan honderd jaar oud, maar het korps is nog altijd energiek en modern.’’ Het ‘oude’ logo werd tien jaar geleden geïntroduceerd. De lancering van dat logo gebeurde toen tegelijk met de eerste uitgave van het ledenbulletin De Toonzetter. Inmiddels is De Toonzetter bijna niet meer weg te denken bij Blaast de Bazuin. Tweemaal per jaar ontvangen alle Vrienden van Blaast de Bazuin - voorheen donateurs genaamd - het blad in de bus. Onlangs startte Blaast de Bazuin het nieuwe muziekseizoen met Blaast de Bazuin ’s got Talent. Op De Kolk in Surhuisterveen brachten vele leden van het korps hun talenten ten gehore. Momenteel is de band druk in voorbereiding op de Nederlands BrassbandKampioenschappen (NBK). Die titelstrijd wordt op 21 oktober gehouden in Utrecht. In de aanloop daarnaartoe voert Blaast de Bazuin het NBK-muziekstuk Visions verschillende keren in de regio op. Zo neemt het korps deel aan concerten in Surhuisterveen (8 oktober) en Gerkesklooster-Stroobos (14 oktober). Op die avonden spelen verschillende brassbands hun verplichte NBK-werk. Meer informatie is te vinden op de website www.blaastdebazuin.com.

Auteur

jkommerie